2ο Τεύχος 2018-2019-Σύνολο μαθητικών άρθρων:55

Παλαιότερα τεύχη:

Σχολικά νέα 

 Η κακή σχέση με την μητέρα και το παιδί..

Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε τον τελευταίο καιρό,είναι η κακή σχέση ανάμεσα στην μητέρα και το παιδί.Δεν είναι όλα τα παιδιά του κόσμου τυχερά σαν εμάς,που να τα αγαπάνε η μανούλες τους ,να τους προσφέρουν φροντίδα και φαγητό,και να τα προσέχουν.Πιστεύω πως όλοι έχουμε δει από κάπου (από την τηλεόραση,τις εφημερίδες,το ράδιο)τέτοιο περιστατικό.Κάποιες μητέρες δεν αγαπούν τα παιδιά που γεννούν και τα πετάνε στους δρόμους,τα δίνουν σε ιδρύματα,και γενικά τους στερούν την δυνατότητα για μία φυσιολογική ζωή μαζί με την μητέρα τους.Για αυτό το θέμα
διοργανώνει και φέτος το σχολείο μας μία γιορτή που θα έχει ως κυρίως θέμα της την καλή σχέση με την μητέρα και το παιδί,και θα δώσει μία συμβουλή στους μεγάλους και στους μικρούς η οποία θα είναι <<Να αγαπάτε το παιδί σας και να προσπαθείτε να λύσετε τα προβλήματά σας χωρίς ξύλο και τσακωμούς>>.

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

 

Διάφορα 

 Το πιάνο,οι νότες και η ημέρα που γιορτάζει το πιάνο

Το πιάνο είναι ένα πάρα μα πάρα πολύ ωραίο όργανο, με το οποίο μπορείς να παίξεις τραγούδια. Όμως πρέπει να προσέξεις τους ώμους να μην είναι σφιγμένους, τα πόδια να ακουμπάνε κάτω και τα χέρια να είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει. Οι νότες είναι: ντο, ρε, μι, φα, σολ, λα, σι και ντο. Γιατί η νότα ντο είναι δύο φορές; Γιατί η κάτω είναι πιω χαμηλή και χαμηλώνει η φωνή ενώ πάνω είναι πιω ψηλή η ψηλώνει. Το πιάνο έχει 88 πλήκτρα σημαίνει ότι γιορτάζεται 88 μέρες μετά το νέο χρόνο 29 Μαρτίου. Άμα θες να πας πιάνο πήγαινε στο πολιτιστικό σύλλογο Μακροχωρίου ψηφιδωτό.

      Μαθητής/τρια: Μ. ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Ιωάννης Γουτεμβέργιος

Ο Ιωάννης Γουτεμβέργιος γεννήθηκε κατά την επικρατέστερη εκδοχή το 1397 και απεβίωσε στις 3 Φεβρουαρίου του 1468 σε ηλικία 71 ετών. Τόπος γέννησής του είναι το Μάιντς της Γερμανίας και θεωρείται ο <<πατέρας>> της τυπογραφίας. Ήταν Γερμανός σιδηρουργός, χρυσοχόος, τυπογράφος και εκδότης, ο οποίος εισήγαγε την τυπογραφία στην Ευρώπη. Η δική του εφαρμογή της μηχανικής εκτύπωσης με κινητά στοιχεία θεωρείται ευρέως ως η πιο σημαντική εφεύρεση της δεύτερης χιλιετίας και το γεγονός που εγκαινίασε τη νεότερη Εποχή της ανθρώπινης ιστορίας. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αναγέννησης, τη Μεταρρύθμιση, τον Διαφωτισμό και την επιστημονική επανάσταση και έθεσε τη βάση για τη σύγχρονη - βασισμένη στη γνώση - οικονομία και διάδοση της μάθησης στις μάζες.

      Μαθητής/τρια: Ε. ΚΑΣΣΙΑΝΗ
Τάξη: ΣΤ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Κιθάρα

Η κιθάρα υπήρξε έγχορδο μουσικό όργανο της ελληνικής Αρχαιότητας,το οποίο ανήκε στην ευρύτερης οικογένεια της λύρας.
Στις μέρες μας η κιθάρα αναφέρεται στο σύγχρονο μουσικό όργανο, το οποίο δάνεισε το όνομά του από το αρχαιοελληνικό ομώνυμο όργανο, αλλά ωστόσο αποτελεί εξέλιξη μιας ξεχωριστής οικογένειας εγχόρδων οργάνων,που περιλαμβάνει το λαούτο.Ενώ απαντάται σε πλήθος πολιτισμών με διαφορετικές ονομασίες και κατασκευαστικά στοιχεία.
Σύγχρονη εκδοχή της, η κιθάρα αποτελείται συνήθως από έξι χορδές, ωστόσο συναντούμε και παραλλαγές με επτά,οκτώ,δέκα,δώδεκα και δεκαοκτώ. Η οικογένεια της κιθάρας περιλαμβάνει εν γενείς αρκετά όργανα που εμφανίζουν παραλλαγές ως προς τη μορφολογία τους ή τον τρόπο εκτέλεση τους.Η κιθάρα αποτελείται από μια πληθώρα μουσικών ειδών, όπως τζαζ,ροκ,ποπ,λαϊκή,παραδοσιακή μουσική και ποπ ροκ, ενώ στη νεότερη ιστορία της χρησιμοποιείται σε ένα αυξημένο ρεπερτόριο κλασικής μουσικής.

      Μαθητής/τρια: Α.ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Μπαλέτο

Το μπαλέτο είναι είδος χορού, με καταγωγή από την Ιταλία του 15ου αιώνα, το οποίο αργότερα εξελίχθηκε στη σκηνική του μορφή, κυρίως στη Γαλλία και τη Ρωσία. Στην πρώιμη μορφή του απουσίαζε η χρήση σκηνικών και λάμβανε χώρα σε μεγάλες αίθουσες συναθροίσεων, όπου οι θεατές καταλάμβαναν τις θέσεις μπροστά και εκατέρωθεν της σκηνής. Έκτοτε έχει εξελιχθεί σε είδους χορού υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, με δική του ορολογία και δομική σύσταση. Η μουσική συνοδεία είναι κατά κύριο λόγο από το ρεπερτόριο της κλασικής μουσικής.
Το μπαλέτο διδάσκεται σε σχολές ανά τον κόσμο, σε καθεμιά από τις οποίες εναποτίθεται στοιχεία του πολιτισμού και της ιδιοσυγκρασίας του κάθε λαού. Ο χορός αυτός καθαυτός καθορίζεται στα βήματα και τις κινήσεις του, ως μέρος μιας διεργασίας που ονομάζεται χορογραφία, η οποία με τη σειρά της εκτελείται από επαγγελματίες του χώρου και περιλαμβάνει άλλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης , όπως την ηθοποιία και τη μιμητική. Θεωρείται μία από τις πλέον υψηλόβαθμες τέχνες, που απαιτεί πολυετή εξάσκηση ώστε να φτάσει κανείς σε επαγγελματικό επίπεδο.
Η πιο γνωστή και δημοφιλής απόχρωση του μπαλέτου είναι αυτή που αναπτύχθηκε την εποχή του Ρομαντισμού (το λεγόμενο Ballet blanc = λευκό μπαλέτο), κατά την οποία το βάρος πίπτει στην κορυφαία του χορού (τη λεγόμενη πρίμα μπλαρίνα), που ως πρωταγονιστικός ρόλος αποκλείει την ανάδειξη σχεδόν όλων των άλλων καλείται να εκτελέσει δύσκολες τεχνικές, που περιλαμβάνουν κατακόρυφη κίνηση στηριζόμενη στα δάκτυλα του ποδιού (en pointe), πιρουέτες και λοιπές ακροβατικές κινήσεις δεξιοτεχνίας, ενώ έχει καθιερωθεί η ένδυσή της με τη λεγόμενη γαλλική τουτού (κοντό φόρεμα από λευκό τούλι που αφήνει εκτεθειμένους τους μηρούς και επιτρέπει έτσι την ελευθερία κινήσεων). Η εξέλιξη του μπαλέτου περιλαμβάνει τα είδη του εξπρεσιονιστικού και νεοκλασικού μπαλέτου, αλλά και στοιχεία του σύγχρονου χορού.

      Μαθητής/τρια: Ε.ΙΩΑΝΝΑ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Δείτε περισσότερα...

 

Απ΄όλο τον κόσμο 

Καταράκτες του Νιαγάρα

Οι Καταρράκτες του Νιαγάρα (αγγλικά: Niagara Falls?)
Η καταρράκτες του Νιαγάρα είναι ένα όμορφο τοπίο που δεν έχω πάει άλλα όταν μεγαλώσω θέλω να πάω. Αυτό το τοπίο ξέρω ότι βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ της Καναδικής επαρχίας του Οντάριο και της Αμερικανικής πολιτείας της Νέας Υόρκης. Βρίσκονται 17 μίλια (27 χλμ) βόρεια-βορειοδυτικά του Μπάφαλο και 75 μίλια (120 χλμ) Νότιο-νοτιοανατολικά του Τορόντο είναι ένα όμορφο τοπίο που μου αρέσει πολύ!!!

      Μαθητής/τρια: Π. ΚΑΔΟΓΛΟΥ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΠΝΟΥ

0 ύπνος είναι απαραίτητος για την υγεία και την ευεξία. Η Εταιρία ύπνου (WSS) όρισε ως παγκοσμια ημέρα ύπνου 15 Μαρτίου. Σύνθημα του φετινού εορτασμού είναι : καλός ύπνος, υγιεινή ζωή. Η ιατρική επιστήμη έχει πει ότι ο ενήλικος άνθρωπος πρέπει να κοιμάται 7 με 8 ώρες για τη σωματική και πνευματική ευεξία του. Απαραίτητη προϋπόθεση και ο μεσημεριανός ύπνος όπου η μέση διάρκεια είναι 50 λεπτά σχεδόν και συμβάλει στη χαμηλότερη αρτηριακή πίεση ενός ατόμου.

      Μαθητής/τρια: Κ. ΕΛΕΝΗ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

Η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Γιορτάζεται στις 8 Μαρτίου κάθε χρόνο ως ημέρα μνήμη των αγώνων του κινήματος για τα δικαιώματα των γυναικών. Η πρώτη τήρηση της ημέρας της γυναίκας έγινε 28 Φεβρουαρίου 1909 στη Νέα Υόρκη ενώ το 1917 στη Ρωσία οι γυναίκες κέρδισαν το δικαίωμα ψήφου. Το 1977 η γενική συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών κάλεσε τα κράτη μέλη να ανακηρύξουν της 8η Μαρτίου ως ημέρα του ΟΗΕ, για τα δικαιώματα των γυναικών και την παγκόσμια ειρήνη!!!

      Μαθητής/τρια: Κ. ΕΛΕΝΗ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

Δείτε περισσότερα...

Λογοτεχνία 

Κωστης Παλαμας

Κωστής Παλαμάς (Πάτρα, 13 Ιανουαρίου 1859 - Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 1943) ήταν ποιητής, πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας, ιστορικός και κριτικός της λογοτεχνίας. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, με σημαντική συνεισφορά στην εξέλιξη και ανανέωση της νεοελληνικής ποίησης. Αποτέλεσε κεντρική μορφή της λογοτεχνικής γενιάς του 1880, πρωτοπόρος, μαζί με το Νίκο Καμπά και το Γεώργιο Δροσίνη, της αποκαλούμενης Νέας Αθηναϊκής (ή Παλαμικής) σχολής. Επίσης, είχε σπουδάσει και ως θεατρικός παραγωγός της ελληνικής λογοτεχνίας.


Τα μεγαλύτερα έργα

Ποιητικό έργο
Τραγούδια της πατρίδος μου (1886)
Ύμνος εις την Αθηνάν (1889)
Τα μάτια της ψυχής μου (1892)
Ίαμβοι και ανάπαιστοι (1897)
Ο Τάφος (1898)
Οι χαιρετισμοί της Ηλιογέννητης (1900)
Η ασάλευτη ζωή (1904)
Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου (1907)
Η Κασσιανή
Πεζογραφικό έργο
Διηγήματα
Το τέλος του ανεμόμυλου, 1887.
Το σκολειό και το σπίτι, 1888.
Παθήματα δικαστικού, 1888.
Παλιό τραγούδι του νέου καιρού, 1890.
Θάνατος Παλληκαριού, 1891. κ.α.

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

Φυτά και ζώα 

 XEΛΙΔΟΝΙΑ

Τα χελιδόνια είναι αποδημητικά πουλιά.Έρχονται στην χώρα μας την άνοιξη και μένουν μέχρι το φθινόπωρο όπου μετά μεταναστεύουν στην Αφρική.Στα Νότια της Σαχάρας,ξεχειμωνιάζουν και επιστρέφουν ξανά την επόμενη άνοιξη.Είναι θεαματικό το ότι ένα χελιδόνι μπορεί να διανύσει έως κι 10.000 χλμ κατά την μετανάστευσή του.
Αξιοθαύμαστο είναι το ότι τα χελιδόνια επιστρέφουν ξανά στην ίδια φωλιά που είχαν αφήσει την προηγούμενη χρονιά.
Τις φωλιές τις φτιάχνουν σε προστατευμένα σημεία όπως:στέγες και μπαλκόνια.Τα υλικά που χρησιμοποιούν είναι:πηλός ανακατεμένος με σάλιο,ξερά κλαδάκια και φτερά.
Το θηλυκό χελιδόνι γεννάει 4-6 αυγά.Οι γονείς τα φροντίζουν κι αργότερα τα μαθαίνουν πώς να πετούν και να βρίσκουν την τροφή τους.
Τρέφονται κυρίως με μικρά έντομα
Ο λαός μας θεωρεί το χελιδόνι καλό φορέα της άνοιξης.

      Μαθητής/τρια: Κ.ΑΡ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 ΚΟΥΝΟΥΠΙ

Το κουνούπι είναι δίπτερο έντομο.Θεωρείται ,ως ζώο ,ο νούμερο ένα φονιάς ανθρώπων παγκοσμίως.Χαρακτηριστικό του είναι μία επιμήκης προβοσκίδα που βγαίνει από το στόμα του.Το σφύριγμα που κάνουν προέρχεται από το συγχρονισμένο τους φτερούγισμα.Το τσίμπημα του προκαλεί κοκκινίλα ,πρήξιμο και έντονη φαγούρα.Τα κουνούπια αποτελούν βάσανο για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν κουνουπιέρες ,απωθητικά υγρά και εντομοκτόνα για να τα αντιμετωπίσουν.

      Μαθητής/τρια: Χ. ΘΩΜΑΣ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 AΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΗ

Απειλούμενο είναι κάθε είδος ζωντανού οργανισμού που απειλείται με εξαφάνιση στο άμεσο μέλλον.
Οι λόγοι είναι:το κυνήγι,η καταστροφή των περιοχών που ζουν,τρέφονται και μεγαλώνουν καθώς και η μόλυνση του περιβάλλοντος.
Στην Ελλάδα μεγαλύτερη απειλή δέχονται η Μεσογειακή φώκια[Μονάχους-Μονάχους],η θαλάσσια χελώνα[καρέτα-καρέτα],η αρκούδα,ο λύκος,η βίδρα,το τσακάλι,το ελάφι,η αγριόγιδα και το δελφίνι.
Επιστήμονες και απλοί άνθρωποι αγωνίζονται για την προστασία αυτών των ζώων πάνω στη γη

      Μαθητής/τρια: Κ.ΑΡ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 ΕΝΤΟΜΑ

Έντομα σημαίνει χωρισμένο σε μέρη .Αποτελούνται περίπου από 1.000.000 είδη, δηλαδή τους μισούς πληθυσμούς του πλανήτη. Συνήθως γεννούν αυγά, περπατάνε, πετάνε η κολυμπάνε.
Τα έντομα αγαπούν τη μοναξιά αλλά κάποια όπως οι μέλισσες και τα μυρμήγκια είναι κοινοτικά .Μερικά όμως καταστρέφουν τους καρπούς ή τα φρούτα και τα φύλλα, ή τσιμπάνε τους ανθρώπους ,και μεταφέρουν αρρώστιες. Γι? αυτό οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εντομοκτόνα.
Άλλα όμως είναι χρήσιμα για τον άνθρωπο όπως η μέλισσα και οι μεταξοσκώληκες που μας δίνουν το μέλι και το μετάξι.
Είδη Κατσαρίδες,μύγες,αράχνες,ψύλλοι,κοριοί,μυρμήγκια,σφήγκες,μέλισσες,κουνούπια,και άλλα.

      Μαθητής/τρια: Κ.ΑΡ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

  Δείτε περισσότερα...

 

Παράδοση - έθιμα 

25 Μαρτίου 182

Ο εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 γίνεται στην Ελλάδα, την Κύπρο και σε κέντρα των Ελλήνων της διασποράς την 25 Μαρτίου κάθε χρόνο, ημέρα εορτασμού και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η ημέρα αυτή είναι επίσημη αργία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Συνήθως οι εκδηλώσεις εορτασμού περιλαμβάνουν παρελάσεις και άλλες εορταστικές εκδηλώσεις την ίδια ημέρα ή την προηγούμενη.
Οι μεγαλύτερες εκδηλώσεις είναι: στρατιωτική παρέλαση στην Αθήνα την 25η Μαρτίου, ενώ την προηγούμενη, στις 24 Μαρτίου, γίνεται μαθητική εορτή στα σχολεία της χώρας. Σε άλλους Δήμους γίνονται παρελάσεις στρατιωτικών τμημάτων, μαθητών, συλλόγων κλπ. καθώς και δοξολογίες σε ναούς.
Ο εορτασμός σε αυτή την ημέρα καθιερώθηκε το 1838 με το Βασιλικό Διάταγμα 980/15(27)-3-1838 από την Κυβέρνηση του Όθωνα.

      Μαθητής/τρια: Ε.ΙΩΑΝΝΑ
Τάξη:
Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

Τι είναι το Πάσχα

Το Πάσχα πήρε το όνομά του από την εβραϊκή λέξη pesash(πεσάχ) που σημαίνει πέρασμα και συμβολίζει το πέρασμα των Εβραίων από την δουλεία των Αιγυπτίων στην ελευθερία.
Το Χριστιανικό Πάσχα είναι κινητή γιορτή και γιορτάζεται κάθε χρόνο Κυριακή.
Αυτό συμβαίνει για μην συμπέσει ποτέ με το εβραϊκό Πάσχα.

      Μαθητής/τρια: Α.ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Τάξη:
Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

Τζαμάλες

Οι <<τζαμάλες>>, οι αποκριάτικες φωτιές, θα ανάψουν σε διάφορες συνοικίες της πόλης των Ιωαννίνων το βράδυ της τελευταίας Κυριακής, πριν τη νηστεία της Σαρακοστής. Έθιμο που υπάρχει από τον 19ο αιώνα στα Γιάννενα, αναβιώνει αδιάλειπτα από τη δεκαετία του '80 μέχρι σήμερα. ΟΙ<<τζαμάλες>> ζεσταίνουν από την παγωνιά της περιοχής, ενώ με το άναμα της πρώτης σπίθας...δίνεται το σύνθημα να ξεκινήσει η μεγάλη γιορτή!!

      Μαθητής/τρια: Ε. ΚΑΣΣΙΑΝΗ
Τάξη:
ΣΤ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

25 ΜΑΡΤΙΟΥ-ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ

Κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου τιμούμε και γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση. Εκ των πραγμάτων είναι η πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας, ως αφετηρία της εθνικής παλιγγενεσίας.
Η επέτειος να γιορτάζουμε τον εθνικό ξεσηκωμό στις 25 Μαρτίου καθιερώθηκε στις 15 Μαρτίου 1838 από τον βασιλιά Όθωνα, προκειμένου να συνδεθεί με το εκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Ήταν και επιθυμία του Αλέξανδρου Υψηλάντη και της Φιλικής Εταιρείας να συνδεθεί η έναρξη της επανάστασης με μια μεγάλη εκκλησιαστική εορτή για να τονωθεί το φρόνημα των υπόδουλων Ελλήνων.

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου είναι μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης.Γιορτάζουμε την χαρμόσυνη είδηση,που έφερε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία ότι μέσω αυτής θα ενσαρκωθεί ο Υιός του Θεού.
Έτσι η Μαρία συνέλαβε μέσω του Αγίου Πνεύματος τον Υιό του Θεού ο οποίος με την εκούσια θυσία του,έσωσε το ανθρώπινο γένος από την αμαρτία.

Η 25 Μαρτίου είναι μέρα χαράς για την εκκλησία αλλά και για το έθνος.

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:

Σχολικό έτος: 2015-16

 

Ιωάννης Καποδίστριας

ο Ιωάννης Καποδίστριας καταγόταν από την Κέρκυρα από μία αριστοκρατική οικογένεια και το 1822 ήταν Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας.Την πρώτη φορά όταν η φιλική εταιρία πρότεινε το 1814 στον Καποδίστρια να γίνει κυβερνήτης της Ελλάδας,δεν δέχτηκε.Όμως το 1827 αφού έγινε η Γ' Εθνοσυνεύλευση δέχτηκε και έγινε Κυβερνήτης της Ελλάδας.Αφού στην Γ' Εθνοσυνεύλευση είχε ψηφιστεί ως πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας το Ναύπλιο ,και επειδή είχε τους περισσότερους κατοίκους αποφάσισε να κατευθυνθεί προς τα εκεί.Έτσι ανέλαβε να διοικήσει μία χώρα που μετά από πολλά χρόνια πολέμου,και τους κατοίκους της εξαθλιωμένους άρχισε να βγαίνει σιγά σιγά προς την επιφάνεια.
Βελτίωσε την διοίκηση και την οικονομία του κράτους,ίδρυσε Εθνική Τράπεζα και έκοψε καινούργιο νόμισμα τους φοίνικες. Επίσης ίδρυσε Γεωργική Σχολή στην Τίρυνθα,δημιούργησε τα αλληλοδιδακτικά σχολεία, το πρώτο ελληνικό Γυμνάσιο, και ένα Ορφανοτροφείο στην Αίγινα.Επίσης λειτούργησε το Κεντρικό Σχολείο στην Αίγινα.
Όμως οι διαπραγματεύσεις με τις Μεγάλες Δυνάμεις δεν είχαν ορίσει ακόμη τα σύνορα.Έτσι ο Κυβερνήτης για να κατοχυρώσει όσα περισσότερα ελληνικά εδάφη μπορούσε,πρότεινε το κράτος να γίνει ανεξάρτητο και με δικό του ηγεμόνα.Επίσης προσπάθησε να κρατήσει την Κρήτη και την Στερεά επαναστατημένες.
Η τελευταία μάχη με τους Τούρκους έγινε στην Πέτρα της Βοιωτίας τον Σεπτέμβριο του 1829,με επικεφαλή τον Δημήτριο Υψηλάντη,με αποτέλεσμα να νικήσουν τους Τούρκους.Μετά από αυτή την νίκη όλη η Στερεά Ελλάδα άνηκε στους Έλληνες.
Όμως Καποδίστριας δεν είχε καλό τέλος.Η σύγκρουσή του με τα τοπικά συμφέροντα δυσαρέστησαν κάποιες πολιτικές ομάδες.Έτσι στις 27 Σεπτεμβρίου του 1831 ο Καποδίστριας δολοφονήθηκε στο Ναύπλιο.Ο υπόλοιπος λαός για τα πολλά καλά που έκανε στην χώρα τους τον αγαπούσαν πολύ και για αυτό ο θάνατός του τους έφερε μεγάλη στεναχώρια.
Ο Καποδίστριας ένας μεγάλος ήρωας της παλιάς εποχής έχει μείνει στην μνήμη των ανθρώπων μαζί και με όλους τους άλλους ήρωες που πολέμησαν για να ήμαστε εμείς ελεύθεροι σήμερα.Δεν θα τους ξεχάσουμε ποτέ!!!

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:

Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

Μικροί μάγειρες 

 Σπιτικός γύρος

Υλικά για 6 μερίδες
1,2 κιλά χοίρινο
2 κρεμμύδια τριμμένα
1 μήλο τριμμένο
4 ντομάτες τριμμένες
500 γραμμ. γιαούρτι
1 κουτ. μουστάρδα
αλάτι - πιπέρι

Εκτέλεση
ζητάμε από τον κρεοπώλη να κόψει το κρέας σε λωρίδες(για γύρο).Βάζουμε σε ένα γυάλινο σκεύος όλα τα υλικά . τα αφήνουμε για μια νύχτα , να μαριναριστουν καλά
τα βάζουμε στο τηγάνι και τα τηγανίζουμε μέχρι να ροδίσει και τα ανακατεύουμε αρκετές φορές

Καλή επιτυχία και καλή όρεξη

      Μαθητής/τρια: Π. ΚΑΔΟΓΛΟΥ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Εύκολα τρουφάκια

ΥΛΙΚΆ
Μπισκότα πτι-μπερ 1,5 πακέτο
Χαρτάκια για τρουφάκια
Τρούφα 4 σακουλάκια περ.
βούτυρο φαστ 25Ογρ.
1 ποτήρι Άχνη ζάχαρη
κακάο σε σκόνη με το μάτι
1 κούπα του ελληνικού καφέ γάλα
ΕΚΤΈΛΕΣΗ
Σπάμε τα μπισκότα και τα ρίχνουμε σε ένα μπολ και μετά ρίχνουμε στο μπολ το βούτυρο,την άχνη το κακάο και το γάλα.Μετά ανακατεύουμε το μείγμα και το κάνουμε μικρές μπαλίτσες .Μετά σε ένα μικρό μπολ βάζουμε την τρούφα και βουτάμε την μικρές μπαλίτσες για να πάρουν τρούφα. Βάζουμε της μικρές μπαλίτσες στο ψυγείο για 2 ώρας και παραπάνω και έτσι γίνονται τρουφάκια.

      Μαθητής/τρια: Α.ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 ΧΤΑΠΟΔΙ ΜΕ ΚΟΦΤΟ ΜΑΚΑΡΟΝΑΚΙ ΚΑΙ ΦΡΕΣΚΙΑ ΝΤΟΜΑΤΑ

ΥΛΙΚΑ

2 χταπόδια περίπου 1 κιλό
200γραμ. κοφτό μακαρονάκι
50 ml ελαιόλαδο
200 ml κόκκινο κρασί
300 γραμ. ντομάτες
1 φύλλο δάφνης
1 ξυλάκι κανέλας
1 ματσάκι φρέσκο θυμάρι
ξύσμο απο 1 πορτοκάλι
1 λίτρο νέρο
αλάτι
πιπέρι


ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Πλένετε καλά τα χταπόδια και αφαιρείτε το δόντι.Βάζετε το χταπόδι σε μια βαθιά κατσαρόλα και το αφήνετε σε χαμηλή φωτιά,με σκεπασμένη κατσαρόλα,για 10-15 λεπτά να μαλακώσει. Προσθέτετε τη δάφνη,την κανέλα,λίγους κόκκους από πιπέρι, το κρασί, το ξύσμα πορτοκαλιού, τη φρέσκια ψιλοκομμένη ντομάτα και το ελαιόλαδο και το αφήνετε να βράσει για περίπου 40 λεπτά. Όταν βράσει το χταπόδι, αφαιρείτε τους αφρούς από πάνω. Κόβετε το χταπόδι σε κομμάτια μέσα σε ένα ταψί και αλατοπιπερώνετε.Βάζετε λίγο από τον ζωμό μέσα στο ταψί,ρίχνετε μέσα το κοφτό μακαρονάκι και ανακατεύετε το φαγητό. Στη συνέχεια προσθέτετε τον υπόλοιπο ζωμό, μέχρι να καλύψετε το χταπόδι και το κοφτό μακαρονάκι. Ψήνετε το φαγητό για 25 λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς. Πασπαλίζετε το φαγητό με το φρέσκο θυμάρι.

      Μαθητής/τρια: Κ. ΕΛΕΝΗ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Εύκολο προφιτερόλ

ΥΛΙΚΑ
1 κιλό γάλα
2 ποτήρια (νερού) ζάχαρη
μισό ποτήρι αλεύρι
6-8 κουταλιές κακάο
2 βανίλιες

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά μαζί σε μια κατσαρόλα.Στη συνέχεια βάζουμε την κατσαρόλα στη φωτιά και ανακατεύουμε συνέχεια μέχρι να πήξει η κρέμα.Σε κάθε μπολάκι βάζουμε σαβουαγιάρ ή μπισκότα αφού τα βρέξουμε με γάλα.Ρίχνουμε από πάνω την κρέμα.Τέλος χτυπάω φυτική σαντιγί και την βάζω από πάνω.

      Μαθητής/τρια: Κ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ

ΥΛΙΚΑ

1 κιλό αλεύρι
2 κουτ. μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι σόδα
2 ποτ. βούτυρο
3 ποτ. ζάχαρη
2 αυγά
Λίγη βανίλια
5-6 κουταλιές της σούπας γάλα
1 αυγό για άλειμμα


ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Κοσκινίζετε το αλεύρι με το μπέικιν πάουντερ και τη σόδα. Χτυπάμε καλά τα αυγά με το βούτυρο και τη βανίλια συνεχίζοντας το χτύπημα. Μετά ρίχνουμε εναλλάξ το αλεύρι με το γάλα. Ζυμώνουμε καλά τη ζύμη και την πλάθουμε σε κουλουράκια. Βάζετε τα κουλουράκια σε βουτυρωμένο ταψί και αλείφετε την επιφάνειά τους με το αυγό. Τα ψήνουμε σε μέτριο φούρνο για 15 με 20 λεπτά.

      Μαθητής/τρια: Κ. ΕΛΕΝΗ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

Αθλητισμός 

 το Μπασκετ

Το μπάσκετ είναι ένα άθλημα που μου αρέσει πολύ και για να το παίξεις χρειάζεσαι συγκέντρωση , σοβαρότητα και πολλά άλλα.....Ο δημιουργός του μπάσκετ είναι ο Τζέιμς Νάισμιθ. Στην αρχή το μπάσκετ παιζόταν με μπάλα ποδοσφαίρου . Μέτα δημιούργησαν τις μπάλες μπάσκετ οπού είχαν χρώμα καφέ και μετά από κάποιον καιρό δημιούργησαν τις πορτοκαλί μπάλες όπου παίζουμε τώρα. Το μπάσκετ πιστεύω είναι το καλύτερο και το ομορφότερο άθλημα.!

      Μαθητής/τρια: Π. ΚΑΔΟΓΛΟΥ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Πετοσφαίριση ( Βόλεϊ )

Η πετοσφαίριση ( βόλεϊ ) είναι ομαδικό ολυμπιακό άθλημα, το οποίο παίζεται από ανδρικές και γυναίκες ομάδες των έξι παικτών. Επινοήθηκε το 1895, από τον Αμερικάνο Γουίλιαμ Μόργκαν και το 1964 εντάθηκε στο πρόγραμμα της Ολυμπιάδας του Τόκιο. Στην Ελλάδα εποπτεύεται από την Ελληνική Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης ( Ε.Ο.Π.Ε. ).
Ο Γουίλιαμ Μόργκαν, προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα ομαδικό παιχνίδι κλειστού χώρου, χωρίς τον κίνδυνο τραυματισμών, επινόησε το βόλεϊ. Αρχικά ονόμασε το παιχνίδι μιντονέτ. Το όνομα βόλεϊ δόθηκε λίγο αργότερα, έπειτα από έναν αγώνα επίδειξης.
Το νέο άθλημα διαδόθηκε πολύ γρήγορα, κυρίως μέσω των παραρτημάτων της Χ.Α.Ν. στις πολιτείες των Η.Π.Α. και σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη μεταφέρθηκε κατά τη διάρκεια του Α' παγκοσμίου πολέμου από τους Αμερικανούς στρατιώτες.
Αρχικά παιζόταν με διάφορες μπάλες. Το 1900 κατασκευάστηκε η πρώτη ειδική μπάλα βόλεϊ. Το 1947 ιδρύθηκε η Διεθνής Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης στο Παρίσι, η οποία διαμόρφωσε ενιαίους διεθνείς κανονισμούς. Το 1963 και Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Πετοσφαίρισης.

      Μαθητής/τρια: Ε. ΚΑΣΣΙΑΝΗ
Τάξη: ΣΤ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 ποδόσφαιρο

Το ποδόσφαιρο είναι ένα ομαδικό άθλημα που παίζεται ανάμεσα σε δύο ομάδες των έντεκα παικτών με μια μπάλα σφαιρική.Σκοπός κάθε ομάδας είναι να οδηγήσει τη μπάλα στο αντίπαλο τέρμα, δηλαδή «να βάλει γκολ». Οι παίκτες χειρίζονται τη μπάλα με τα πόδια, το σώμα και το κεφάλι. Απαγορεύεται να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους εκτός από τον τερματοφύλακα της κάθε ομάδας. Η ομάδα που θα πετύχει τα περισσότερα γκολ ως το τέλος του παιχνιδιού κερδίζει.

      Μαθητής/τρια: Μ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 ΚΑΡΑΤΕ

Το καράτε είναι ένα άθλημα που σου δίνει αυτοπεποίθηση,δύναμη στο σώμα και στο μυαλό,μαθαίνεις να σέβεσαι τον άλλον μέχρι και να τρως σωστά.Στις 14 Φεβρουαρίου έλαβα μέρος στο 3ο κύπελλο καράτε <ΑΝΤΩΝΙΑ ΤΣΑΜΟΥΡΙΔΟΥ> έγχρωμων και μαύρων ζωνών. Η εμπειρία ήταν θαυμάσια ένιωσα δυνατός και περήφανος για τα μετάλλια που πήρα.Εύχομαι μεγαλώνοντας να πηγαίνω σε όσους περισσότερους αγώνες μπορώ και να έχω επιτυχίες!!!

      Μαθητής/τρια: Κ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

  Δείτε περισσότερα...

 

Μαθητικές σκέψεις 

Αιμοδοσία

Γίνε κι εσύ αιμοδοτης είναι στο χέρι σου να σώσεις μια ζωή. Οι άνθρωποι που χρειάζονται αίμα δεν θέλουν
δώρα, ούτε βραβεία, σώστε τη ζωή τους δώστε λιγο απο το χρόνο σας

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

 

Τέχνη - Κατασκευές 

Ποντιακή λύρα

Η Ποντιακή λύρα είναι έγχορδο μουσικό λαϊκό όργανο που το παίζουν οι Έλληνες του Πόντου. Το όργανο ανήκει στην κατηγορία των εγχόρδων τοξοτών μουσικών οργάνων, δηλαδή, τον εγχόρδων (μουσικών οργάνων με χορδές) που χειρίζονται με τόξο (κοινώς δοξάρι, ποντιακά: τοξάρ). Συνήθως, παίζεται με συνοδεία άλλου ενός οργάνου (Συνήθως νταούλι). Το μήκος του κυμαίνεται από 55 μέχρι 60 εκατοστά. Ακόμη, τα όργανα αυτά, διαθέτουν χορδοστάτη (Χορδοδέτη), αλλά, δυστυχώς, δεν διαθέτουν πάνω χορδοστάτη, αλλά διαθέτουν γραβάτα (ταστιέρα).

      Μαθητής/τρια: Ε.ΙΩΑΝΝΑ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

Πως να φτιάξετε ένα κλασικό εξάγωνο χαρταετό

Υλικά για την κατασκευή

Τρείς βέργες ή καλάμι ή κάποιο άλλο ελαφρύ ξύλο
Σπάγκος
Κόλλα
Χαρτί γλασσέ σε χρώμα αρεσκείας σας ή πολύ λεπτό νάιλον
Λεπτό σύρμα
Ταινία κολλητική
Χρωματιστά χαρτιά ή εφημερίδες για την ουρά

Κατασκευή Χαρταετού

Παίρνουμε τα τρία ξύλα και τα κόβουμε όλα το ίδιο μήκος(60-80 εκατοστά)

Τα δένουμε με τον σπάγκο στο κέντρο πολύ σφιχτά μεταξύ τους (το ένα πάνω στο άλλο).Αφήνουμε περίπου μισό μέτρο σπάγκο να κρέμεται.

Στην άκρη του ενός ξύλου δένουμε σφιχτά το συρματάκι (εάν δεν έχετε χρησιμοποιήστε σπάγκο)

Το περνάμε περιμετρικά στο σκελετό του χαρταετού δένοντας το σφιχτά γύρω από κάθε ξυλαράκι σε μία εγκοπή που θα κάνουμε με ένα μαχαιράκι...

Πρέπει να προσέξουμε καθώς θα δένουμε το σύρμα να διατηρούνται ίσες αποστάσεις ανάμεσα στα ξύλα ώστε στο τέλος να έχουμε ένα κανονικό εξάγωνο.

Βάζουμε τον σκελετό πάνω στο χαρτί ή στο πλαστικό και το κόβουμε γύρω-γύρω στην περίμετρό του εξαγώνου αφήνοντας ένα περιθώριο ως 5 εκατοστά.

Εδώ ήρθε η ώρα να βάλετε τη δική σας πινελιά στον χαρταετό

Μπορείτε να κολλήσετε ή να
ζωγραφίσετε ,αρκεί να μην το βαρύνετε πολύ

Αφού το διακοσμήσουμε βάζουμε ξανά τον σκελετό πάνω στο χαρτί και διπλώνουμε τα περιθώρια προς τα μέσα <<αγκαλιάζοντας>> το σύρμα σαν στρίφωμα.

Το κολλάμε με κόλλα ή με ταινία.

Σε δύο άκρα (β,γ)στερεώνουμε σπάγκο,ώστε να δέσουμε στη μέση την ουρά.

Εδώ χρειάζεται λίγη προσοχή ώστε αβ=γδ=βδ.

Η ουρά πρέπει να είναι τουλάχιστον 4 φορές μεγαλύτερη από το μήκος του χαρταετού έτσι ώστε ο χαρταετός μας, να μπορεί να πετάει τέλεια.Την ουρά θα την φτιάξετε από εφημερίδες ή χρωματιστά χαρτιά μήκους περίπου 20 εκ.και να τα δέσετε στον σπάγκο σε απόσταση 20 εκ. το ένα από άλλο.

Στα απέναντι άκρα από αυτά που δέσαμε την ουρά μας (ε,ζ)θα δέσουμε τα ζύγια.Εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί είναι το σημαντικότερο κομμάτι του αετού μας.

Θα δέσουμε τα 2 κομμάτια σπάγκο στα άκρα ε και ζ και το καθένα θα ενωθεί με τον σπάγκο που αφήσαμε να κρέμεται στο κέντρο του αετού μας .


ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΚΑΛΟΥΜΠΑ !
ΚΑΛΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ=
ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΑΕΤΟ ΣΤΗΝ ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΡΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΕΗ.

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

Ξένες γλώσσες 

 ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ

Στη Γη δε μιλάνε όλοι Ελληνικά όπως εγώ! Στην Ελλάδα μιλάνε Ελληνικά ,στην Ρωσία μιλάνε Ρώσικα, στην Τουρκία μιλάνε Τούρκικα και στην Αγγλία μιλάνε Αγγλικά. Σε κάθε χώρα μιλάνε τη δική τους γλώσσα από αυτή που μάθανε από τους γονείς τους! Καθέ χώρα έχει την γλώσσα της για να μιλάει και να γράφει, όμως σαν δεύτερη γλώσσα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος ειναι τα Αγγλίκα και μετά τα Γερμανικά! Ειναι οι γλώσσες που οι περισσότεροι πάνω στην Γη γνωρίζουν! Ετσι όταν κάποιος κάνει ένα ταξίδι στο εξωτερίκο πρέπει να μιλάει Αγγλικά για να μπορεί να συνεννοείτε με τους ανθρώπους εκείνεις της χώρας! !!!!!!!!!

      Μαθητής/τρια: Κ. ΕΛΕΝΗ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Η σύγχρονη αγγλική γλώσσα, η οποία μερικές φορές χαρακτηρίζεται ως η πρώτη παγκόσμια κατέχει κυρίαρχη θέση ως διεθνής γλώσσα στους τομείς των επικοινωνιών, της επιστήμης, των επιχειρήσεων, της πολιτικής και της διπλωματίας, της ψυχαγωγίας, της αεροναυτιλίας και της ραδιοεπικοινωνίας, και των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου.
Η γνώση της αγγλικής έχει καταστεί απαραίτητη σε ένα ευρύ εργασιακό φάσμα, ενώ σε πολλές χώρες, στις οποίες δεν αποτελεί επίσημη γλώσσα, είναι απαραίτητη ως προσόν για την εξεύρεση εργασίας, με αποτέλεσμα πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλον τον κόσμο να την μιλούν, τουλάχιστον στο βασικό της επίπεδο.Στο ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης τα Αγγλικά διδάσκονται από την τρίτη τάξη του Δημοτικού μέχρι την τρίτη τάξη του Λυκείου ως πρώτη ξένη γλώσσα.

      Μαθητής/τρια:
Τάξη:
Σχολικό έτος: 2015-16

 

 Δείτε περισσότερα...

Γέλιο - παιχνίδι 

 Ο τοτός

Στην τάξη μιλούσαν για την εκκλησία και ρωτάει η κυρία τα παιδιά αν έχουν δει καλόγερο.Εγώ λέει ο Τοτός. τον φιλοξενείτε;
Όχι.
Τότε τι τον κάνετε;
Κρεμάμε τα μπουφάν μας.

      Μαθητής/τρια: Μ. ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ

Η μικρή δεν τα πάει καλά με την αριθμητική και η μάνα της αναλαμβάνει να τη βοηθήσει:
-Ας πούμε ότι είσαι μανάβισσα κι εγώ πελάτισσα. Αγοράζω ένα κιλό πατάτες που κάνουν εκατό δραχμές κι ένα κιλό ντομάτες που κάνουν διακόσιες το κιλό.Πόσα πρέπει να σου δώσω;
Κι η μικρή σαστισμένη απαντά:
-Δεν πειράζει,με πληρώνετε αύριο...

      Μαθητής/τρια: Κ. ΕΛΕΝΗ
Τάξη: Ε' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Το λιοντάρι

Πώς λέγεται αυτός που είδε το λιοντάρι
ΑΠΆΝΤΗΣΗ: Ο Λεων - ίδας

      Μαθητής/τρια: Α.ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Τα ρόδα

Πως λένε τα ρόδα της Κίνας?
ΑΠΆΝΤΗΣΗ: Ροδάκινα

      Μαθητής/τρια: Α.ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Τάξη: Δ' ΤΑΞΗ
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Δείτε περισσότερα...